איך לייבש וליישן קנאביס נכון – מדריך למתחילים

מדריך למגדל המתחיל: ייבוש ויישון של קנאביס הם צעדים חיוניים אם ברצונכם לקבל את הפרח הטוב ביותר שניתן. יישון של קנאביס – כמו יין שמשתבח עם השנים – מאפשר עידון של ניחוח הקנאביס והעצמתו, ומכוונן אותו בעדינות לשלמות.

ההבדל בין קנאביס שיובש ויושן כראוי לבין הדברים העלובים שאפשר למצוא ברחוב הוא עולם ומלואו. במרבית המקרים פרחי הקנאביס הזולים בהם תתקלו לא יהיו מיובשים ומיושנים כראוי, מכיוון שהמגדל שם דגש על מהירות הייצור במקום על ייצור באיכות הטובה ביותר שהוא יכול.

במקומות רבים זה אף נפוץ עוד יותר בשל העובדה כי רוב מוחלט של הקונים כלל אינו יודע להבדיל בין איכויות החומר השונות. אתה יכול לדעת מתי מגדל מעגל פינות אם הקנאביס נראה יבש מבחוץ, אבל למעשה הוא לח, וקשה לשרוף אותו במרכז הפרח.

התהליך הראשון הוא ייבוש הקנאביס. הוא מסיר הרבה מים מן הפרחים, מה שהופך אותם להרבה יותר קלים ונעימים לשריפה ועישון.

ייבוש

תהליך הייבוש הוא די ישיר, אבל לוקח זמן רב. ראשית, נדרש חדר חשוך. הסיבה לכך היא שאור פוגם ב-THC, כך שעל ידי ייבוש מריחואנה בחדר חשוך, מובטח כי העוצמה של החומר לא תושפע באופן שלילי.

נוכל לדעת שהמריחואנה שלנו מיובשת כראוי כאשר הגבעולים יהיו קלים לשבירה. כשננסה לכופף אותם הם אמורים להישבר באופן מיידי, ואם הם מתכופפים, אז הם כנראה צריכים קצת יותר זמן.

גם זה בטח יעניין אותך
ייבוש קנאביס
ייבוש קנאביס נכון

מובן שתהליך זה יכול להיות קצת משעמם, אבל בכל מקרה – אל תנסו לזרז אותו באמצעים אחרים, כמו למשל על ידי שימוש בפן או במיקרוגל. זה עושה הרבה יותר נזק לאיכותו של המוצר הסופי מאשר מועיל לו. הסיבה לכך היא שלא רק מים מתאדים. כלורופיל, התרכובת האורגנית שבעזרתה צמחים הופכים את אור השמש לאנרגיה, גם כן מתאדה מהצמח, אך בקצב הרבה יותר איטי. אם קנאביס מיובש במהירות, הוא לא נותן לכלורופיל מספיק זמן לעזוב את המריחואנה כראוי. הכלורופיל מכיל מגנזיום – אם הוא לא מוסר כראוי מהצמח, הוא עלול לגרום לעשן חריף ומר מאוד.

איך לייבש קנאביס

תלו את גבעולי צמחי הקנאביס המטופלים במהופך, כך שהחלק העליון של הצמח ייפנה כלפי מטה. כמו כן, וודאו כי אין שני צמחים שנוגעים זה בזה. פעולה זו תבטיח שהאוויר יוכל לנוע סביב כל צמח, ובכך נמקסם את שטח הפנים ונמנע הופעת עובש.

טמפרטורה

טמפרטורת החדר צריכה להישמר סביב 20 מעלות צלזיוס במשך 3 הימים הראשונים, ולאחר מכן יש להורידה לכ-17-18 מעלות. פעולה זו תבטיח שמים עודפים יתאדו במהירות, אך גם תאפשר לתרכובות אחרות בתוך הצמח להתאדות. התהליך כולו צריך לקחת בין 10-20 ימים.

איזה קנאביס אתה?

לחות

בזמן שהמריחואנה מתייבשת, יש לנסות לשמור על לחות יחסית של 50 אחוזים. זה מעודד את המים לעזוב את המריחואנה במהירות סבירה, מבלי לגרום לה להתייבש מהר. ניתן להשתמש במד לחות כדי למדוד את הלחות היחסית בחדר, וניתן להשתמש באוורור ומכשירי לחות כדי לבקר עליה.

אוורור

פרט לשמירה על לחות יחסית יציבה, חשוב גם לשמור על אוורור נאות. אספקת האוויר הצח תמזער את הסיכוי להופעת עובש. יחד עם זאת, ראוי לציין כי מריחואנה שנקטפה זה עתה היא מאוד מסריחה, במיוחד בימי הייבוש הראשונים. יהיה זה נבון לנקוט באמצעי זהירות ראויים על מנת לא למשוך תשומת לב לא רצויה – כגון ייבוש במיקום דיסקרטי, או בחדר הגידול עם מסנן אוויר מופעל. זה המקום האידיאלי ביותר, והחיסרון היחיד הוא החושך הנדרש, מכיוון שהחדר לא יכול לשמש לטיפוח בזמן הזה. רצוי כמובן להשתמש באביזרים ייעודיים להפגת הריח.

ייבוש קנאביס:

יישון

ברגע שהפרחים מיובשים כראוי, מגיע הזמן לשלב הבא – יישון. בעוד שאתם עשויים למצוא קנאביס מיובש באופן סביר ברחוב, קנאביס שיושן היטב באופן מקצועי הוא הרבה יותר קשה להשגה, אפילו עבור המחזיקים ברשיון קנאביס רפואי.

במידה מסוימת זו צורת אמנות שעלולה להיות די קשה לשליטה, אבל עם תרגול נכון וסבלנות, זה באמת יכול לשפר את איכות הקנאביס הכוללת באופן מורגש למדי. היישון מעניק לפרחי הקנאביס את המגע הסופי שמביא לניחוח וה’היי’ הטובים ביותר.

תהליך היישון מאפשר לשני דברים עיקריים לקרות. ראשית, הוא נותן לחיידקים זמן לפרק את כל הכלורופיל שנותר. כאמור, כלורופיל מכיל מגנזיום, אשר יכול לגרום לטעם לא נעים. על ידי מתן זמן לחיידקים לפרק את כל השאריות, הטעם והחוויה משתפרים באופן דרסטי.

יישון קנאביס
יישון קנאביס נכון

שנית, יישון העשב מעניק שליטה מוחלטת על רמת הלחות המדויקת. ככל שהקנאביס יבש יותר, כך הוא יותר חזק וקל יותר לשרוף אותו. עם זאת, החיסרון כאן הוא שככל שהוא הופך להיות יבש יותר, הוא נהיה שברירי ומתחיל לאבד את טעמו. מי שמנוסה ביישון יוכל לקבוע את איזון הלחות המדויק, וידע מתי הזמן הטוב ביותר להעביר את הפרחים משלב הייבוש לשלב היישון, ולאחר מכן להקשיח אותו למצב אידאלי.

יש לא מעט טכניקות יישון שהוכיחו את עצמן לאורך זמן – הטכניקה הבאה היא זו שלעתים קרובות מניבה את התוצאות הטובות ביותר:

איך ליישן קנאביס

תהליך היישון כולו יכול לקחת בין שבועיים וגם עד לשנתיים, עם זאת, רוב הפרחים יהיו מיושנים היטב גם אחרי 2-3 חודשים.

ראשית יידרשו צנצנות זכוכית חזקות ואטומות – הטובות ביותר הן בעלות אטמי גומי ומנגנון נעילה. מלאו כל צנצנת בפרחים עד לכ-2/3 מהקיבולת שלה. פעולה זו תבטיח שיהיה מספיק אוויר כדי לשמור על החיידקים חיים וכן כדי שיוכל לזרום ביעילות סביב הקנאביס. אם הפרחים דחוסים מדי, זה עלול לגרום לבעיות עם בקרת לחות והיווצרות עובש.

אחסון

יש לאחסן את הצנצנות במקום חשוך וקריר כדי למנוע מהאור לגרום לניוון ה-THC.

אוורור

פתחו את מכסי הצנצנות בכל יום במהלך השבועיים הראשונים לפרק זמן קצר. זה יאפשר לכם לבדוק האם נוצר עובש, וכן לסובב ולהזיז קצת את הפרחים כדי להבטיח זרימת אוויר תקינה, לשלוט ברמות הלחות וגם לחדש את מלאי אספקת האוויר לחיידקים.

בדיקות

נסו להריח את הצנצנת בכל פעם שאתם פותחים אותה. אם לאוויר המשתחרר יש ריח של אמוניה, או חציר לח, אז הלחות בצנצנת גבוהה מדי והחיידקים מתים – ניסיון היישון כנראה הסתיים.

אם אתם מצליחים לעבור שבועיים ללא ריח אמוניה, אז סביר להניח שהניסיון יצליח. כעת ניתן לפתוח את הצנצנת בתדירות נמוכה יותר, אבל יש לבדוק באופן קבוע סימני עובש על הניצנים.

בעוד שניתן לראות את יתרונות היישון רק לאחר שבועיים, התוצאות הטובות ביותר מתקבלות רק אחרי 4 שבועות לפחות – אבל תהליך היישון יכול להימשך עד שנתיים! חלק מהמעשנים המנוסים יעשנו רק קנאביס שיושן במשך שנה לפחות!

טיפים ליישון מוצלח

כאמור, יישון הוא הדרך המושלמת לשליטה על הלחות. מכיוון שדי קשה לשלוט בטכניקות היישון, קל מאוד למצוא את עצמך במצב שבו הקנאביס יבש מדי. במצב זה, יש כמה דרכים “להחזיר מים” לפרחים שלכם.

ראשית, ניתן להוסיף קנאביס חדש לתוך הצנצנת. בעוד החדש ימשיך להתייבש לאט, הלחות הנוספת שהוא מכניס לאוויר בצנצנת תאזן את שאר הקנאביס מהיישון הקודם, ותוסיף עוד קצת לחות כדי לשחזר את הארומה והטעם.

שנית, חלק ממגדלי הקנאביס מוסיפים פרוסות של פירות, כמו תפוז למשל, כאשר הקנאביס שלהם הופך למעט יבש מדי. זה עובד באותו האופן כמו בשיטה הקודמת, אך גם יכול להוסיף טעם ייחודי לפרחים. מומלץ לנסות ולראות מה עובד הכי טוב בשבילכם.

תהליך הייבוש, ובמיוחד היישון, יכול להיות מאתגר בהתחלה, אבל הוא בהחלט שווה את ההמתנה. עם הזמן, ניתן לכוונן את איכות הקנאביס למידה מאוד מדויקת. קנאביס מיושן כראוי הוא מה שמפריד בין קנאביס מקצועי ורגיל – ברגע שתנסו את ההבדל, לא תוכלו לחזור אחורה.

יישון קנאביס:

ראו עוד:
כמה עולה לגדל גראס בבית – והאם שווה להפוך את זה לעסק
איך לגדל קנאביס בבית
7 טיפים לגידול פרחים ברמה מקצועית
מדריך ייבוש ויישון קנאביס מגידול ביתי
מספר טיפים לפני קניית מריחואנה

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר